Friday 28 October 2011

Bersama Tetamu

Nurul Amira bt Yuusuf merupakan salah seorang bekas pelatih di Kem Millenium, Beranang. Dia pernah bersekolah di SMK Jalan 3, Bangi dan dilahirkan pada 4 oktober 1993. Nama panggilan Amira semasa di PLKN adalah Myra. Mari kita berborak bersama Myra . . .

Untuk mengenali Myra dengan lebih lanjut, sila layari blog peribadi beliau di http://myracamila7.blogspot.com/

Soalan untuk anda:

1.       Apakah reaksi apabila dapat surat PLKN?
Saya sangat rasa sangat gembira apabila surat PLKN tiba di rumah.

2.        Ceritakan pengalaman pahit anda.
Seeingat saya, pengalaman pahit bagi Myra apabila kami dikenakan denda atau hukuman.

3.       Ceritakan pengalaman manis anda.
Pertama sekali apabila berpeluang mengenali ramai kenalan. Selain itu juga, Myra dapat mempelajari sedikit sebanyak tentang bahasa Sabah dan Sarawak. Tetapi yang paling manis adalah saya berpeluang untuk mengikuti aktiviti menembak di padang sasaran.

4.       Perasaan anda ketika berada di PLKN?
Myra rasa sangat gembira.

5.       Anda dari dorm mana dan company mana?  Ceritakan pengalaman anda ketika berada di dalam dorm atau company anda sendiri.
Myra merupakan bekas wirawati dari DORM C iaitu dari company Bravo. Pengalaman paling berharga buat saya adalah saya menjadi seorang yang berdikari.

6.       Apakah aktiviti kegemaran anda ketika berada di dalam PLKN?
PT 10, Kelas kenegaraan serta kelas-kelas yang lain terutama sekali PK4!

7.       Apakah pengajaran berharga bagi anda sepanjang berada di dalam PLKN?
Pengajaran yang saya alami adalah kita harus membantu rakan-rakan kita yang
berada dalam kesusahan.

8.       Ucapan kepada bekas pelatih,jurulatih dan bakal pelatih PLKN.
 Untuk semua bekas pelatih PLKN, terima kasih sebab anda sudi
 menjadi kawan saya. Rakan-rakan semua telah banyak membantu
 saya walaupun saya ni seorang yg degil. Terima kasih sekali lagi
 kerana semua tidak jemu menasihati saya

 Dan untuk semua jurulatih terima kasih kerana telah banyak
 mengajar saya tentang berkawat, menembak. Tidak lupa juga
 kerana banyak memberi saya sokongan.


sebarang soalan boleh hantar email anda ke :
nur.aqalili.93@gmail.com

Selamat tinggal aku ucapkan, esok sila datang lagi,
baca catatan siang dan malam hariku.
Sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment