Sunday 23 October 2011

Ku ketahui kebenaran di akhirnya.

Tahun 2010 adalah tahun yang aku ketahui aku dapat memasuki Program Latihan Khidmat Negara (PLKN). Punya semangat kami semua di kelas menghantar SMS (Khidmat pesanan ringkas) dengan menaip PLKN SEMAK 931014****** dan hantar ke 15888 .  

Satu per satu SMS sampai berbunyi seperti, ‘ Maaf! 920627136529 tidak dipilih untuk menyertai PLKN Siri 8/2011. Terima Kasih’.  Riang-ria mereka melompat apabila tidak terpilih untuk menyertai program tersebut.

Aku pula masih menunggu giliran ku. Sekali ternganga mulut aku kerana SMS yang aku terima adalah ‘Tahniah! 931014******NUR AQALILI BINTI AZIZAN terpilih menyertai PLKN Siri 8/2011’.

Hati gembira

“Yahoo!” Tersenyum aku dibuatnya. Selain aku, ada lagi beberapa rakanku yang terpilih. Ada yang mengeluh, dan ada juga yang tidak menunjukkan sebarang perasaan.
Walaupun aku rasa gembira tetapi hati aku tidak tenang, seperti ada sesuatu yang menganggu fikiranku ini. Mungkin itu hanya perasaan aku sahaja atau mungkin itu adalah kebenaran. MUNGKIN OH MUNGKIN…

Mutiara kata :
 "Reaksi emosi jangan dituruti kerana implikasinya tidak seperti yang diimaginasi."

No comments:

Post a Comment